Arcápolás

10:00

Kétféle esti arcápolási „rutinom” van attól függően, hogy ki voltam-e aznap sminkelve vagy nem. A rutint azért írnám inkább idézőjelbe, mert sokszor eltérek tőle hangulatomtól függően.  Ellentétben a külföldi makeup gurukkal én nem szoktam túlzásba vinni az arctisztítást, hidratálást stb. lefekvés előtt. Inkább azt próbálom elérni, hogy minél kevesebb káros anyag érje az arcom és mégis legyen tiszta és hidratált. Mindenhol azt szajkózzák, hogy mennyire fontos minden lépés betartása, nos én inkább azt mondanám, hogy mindenki próbálja kikísérletezni, hogy mi a bőrének a legjobb. Nem kell reklámoknak bedőlni, hiába tartalmaz egy kozmetikum szép összetevőt, ha mellette a sok káros kémiai anyaggal érintkezel nap mint nap.



Smink eltávolítása:

Csak nem olyan régen kezdtem el micellás vizet használni a sminkem eltávolítására, azonban nem bántam meg, hogy áttértem erre. Kevés összetevőt tartalmat, azonban mégis hatásos. Nem szárít és lehozza a szempillaspirált és a tust is. Kettő vagy három vattával szoktam áttörölni az arcom, 1-1 a szemekre, 1 a pofira.

Ha makacsabb sminket viseltem, mint például a vízálló dolgok, vagy alapozó (BB krém helyett), akkor a leghatásosabban olajjal szoktam eltávolítani a festéket. Ugyan az elején szétmaszatoljuk az egészet, de megéri, mert akár a második vattakoronggal már tökéletes eredményt érhetünk el. Ezután nincs is más dolgunk, csak meleg vízzel átmosni az arcunkat és gyengéden megtörölközni. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy az olajok mennyire klasszak! Én szőlőmag és kókuszolajat szoktam használni erre a célra, de néha keverek bele olívaolajat is. Ezt a kombót láthatjátok a képen lévő kis barna üvegben.

Van még egy olyan változat is, mikor egy Nonique-s arctisztító krémet használok, de nem túl hatásos, úgyhogy e mellé még kell valami más termék is. 

Ha eltávolítottam a festék nagy részét, akkor át szoktam mosni az arcom az Yves Rocher-s Pure System arcradírral. Gyengéd a bőrhöz és az utolsó ottragadt kis makacs sminkmaradványt is lehozza az arcomról. Csak régen használtam minden nap (reggel és este is) és nagyon szépen helyretette az arcom. Manapság alig szokott pattanásos lenni. Egy kicsit szárít, ezért ritkítottam az alkalmazásán.

Miután friss is üde lett az arcom és szükségét érzem, akkor vagy 2-3 csepp olajat teszek rá hidratálónak, vagy a Neobio aloe verás krémét használom. Ősz elején fedeztem fel ezt a krémet és azóta töretlen a szerelem vele. Sosem volt még ilyen jó arckrémem. Azért szeretem ennyire, mert natúrkozmetikum, az összetevői biogazdálkodásból származnak, kellően hidratál, könnyen beszívódik, jó az állaga és nem hagy maga után ragacsos érzetet. Szóval ő a tökéletes krém nekem. Végre.

A maszkolást egy két hetente szoktam elvégezni, attól függően, hogy van hozzá kedvem. Két kedvencem van, az egyik az Yves Rocher-sPure System mélyhidratálós maszk, ami után olyan selymes lesz az arcom, mint egy babáké. A megtisztított arcra szoktam felvinni, a hidratálókrém használata előtt. Én többet várok vele, mint amennyi a tubusára van írva, néha kb 20-30 percet is szárad rajtam, majd bő, langyos vízzel lemosom és csak utána hidratálok.

A másik nagy kedvencem maszkként a holttengeri iszap. Erről nem is írnék most többet, mert a későbbiekben saját posztot fog kapni.

A bőrradírozást is hetente szoktam megejteni, azonban ennél nincs kedvenc termékem. Használok egyet, de az összetevői miatt nem szeretem, bár hatásosnak vélem... Néha viszont cukros/sós olivaolajjal szoktam finoman átdörzsölni az arcom, hogy lehozza az elhalt hámsejteket és bársonyos legyen a bőröm.


Ha pedig nem sminkeltem:


Langyos víz, 1-2-3 naponta pedig az Yves Rocher-s bőrradír, majd krém. Ennyi. :)


You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Flickr Images