Tinédzserkorom sminkje?! ...Ajjaj

12:23

Körülbelül 15 éves lehettem, mikor belekóstoltam a sminkelés rejtelmeibe, de akkor még csak a szemceruza volt megengedett nekem. Teljesen másképp éreztem magam vele, hatalmas önbizalmat adott. Onnantól kezdve majdnem mindennapossá vált a kihúzott szem, csak a heti kétszeri úszáskor volt problémám vele. Akkor talán még csak egy Avonos arclemosóm volt, ami kicsit csípte a szemem, de leszedte a sminket.

Valamikor 17 éves korom körül: csík szemöldök, fekete tus, türkiz szemceruza...

Szemfestés

Mint említettem, ez volt az első termék amit használhattam. Akkoriban még az volt a menő, ha az alsó szempillasor volt kifestve, ami mellesleg a kifutókon mostanában újra kezd visszajönni divatba. Természeten fekete volt, hogy minél feltűnőbb és vagányabb legyen. Aztán amikor már egyedül is el lettem engedve a városba császkálni, akkor néha betévedtünk a barátnőimmel a drogériába. Akkor ismerkedtem meg többféle kozmetikummal, amiknek addig a létezéséről sem tudtam. Bátorságot vettem magamon és 16 évesen megvettem életem első fekete folyékony szemtusát, a S-he márkától, amit azután még számtalanszor újravásároltam, mert nagyon jó. Emlékszem, hogy otthon nem mertem elárulni és egy darabig csak rejtegettem. Nem volt egy zseniális döntés, mert a nyári nagy melegtől elkezdett kifolyni mikor kibontottam. Egy kis időnek el kellett telnie mire a buli-rutinomba épült.

A szemhéjpúderekkel való kísérletezést csak pár évvel később kezdtem el, de azt is csak ha party volt. Ügyet sem vetve arra, hogyan lenne szép felkenni. Egy gagyi ecsettel a mozgó szemhéjra, vagy ha nagyon durva akartam lenni akkor cicásan próbáltam kihúzni. Ekkor a nagy kedvencem a fekete szín volt és nem is spóroltam a festékkel. Mérhetetlen menőség!!! 

Arra nem emlékszem, hogy melyik lehetett az első szempillaspirálom, de erős emlékeim vannak a Maybelline Volum Express vízálló spirálról. Egyszerűen fantasztikus az a termék! Minden egyes nap meg volt jegyezve, hogy mekkorák a pilláim. És dús...és extra fekete. Csak sokszor zavaró volt, hogy hozzáért a szemüvegemhez, illetve hogy nagyon nehéz lemosni. Ma már kicsit másképp választok spirált.

Arc

Ezek után jött az első alapozóm. Ez is egy Avonos darab volt, de borzasztó. Dehát kis tini koromban honnan is tudhattam volna, hogy mi a jó, főleg hogy itthon nem láttam senkitől. Sem nővérem nem sminkeli magát, de anyukám is csak maximum szemceruzát meg rúzst használ. Én ugyan próbáltam minél ügyesebben felvinni, de nagyon sűrű is volt, a bőrszínemhez sem nagyon illeszkedett. Kicsit úgy nézhettem ki vele, mint egy narancs. És emellett összefogott mindig mindent.

Pirosító...hmm. Hát nekem az első körben főleg egy barna árnyalat volt. Igazából szerettem, szóval ezzel nincs semmi különös tapasztalatom. 

A számra régebben mindig szájfényt használtam. Már 15-16-17 évesen is rajongtam az sötét festékért, ezért egy bordó szájfény volt a kedvencem, természetesen ezt iskolába nem használtam. Az első rúzsom megvételéig sok időnek kellett eltelnie, mert mindig úgy gondoltam, hogy nincsen szép szám és nem áll jól, ha kifestem. Kb 19 éves voltam, már egyetemen elsős, mikor megláttam egy leakciózott Maybelline nude rúzst és gondoltam adok neki egy esélyt. Onnantól megállíthatatlan lettem. :)

A szemöldökömet sem régóta formázom festékkel, az majdnem egyidős lehet az első rúzsommal. Sosem éreztem szükségét, de miután egyszer kipróbáltam úgy gondoltam, hogy tetszik, marad. 


Baklövés

Mivel mindig is érdekelt a sminkelés, ezért sokat foglalkoztam vele és így gyorsan is fejlődtem. A legnagyobb tévútnak a túé erős szemfestést gondolom. Kicsit sok volt ez a túlkeretezett, szinte már szemüvegkeretű szem. És nem csak azzal volt a probléma, hogy erősen húztam ki, hanem a szemformámat sem a jó irányba hangsúlyozta. Ezen túl talán még a nem megfelelő színű alapozóválasztást mondanám mint baklövés, de igazából azzal bármikor könnyen mellé tud nyúlni az ember, még tapasztaltan is. 

Ekkor már voltam vagy 18-19, de
 a szemfesték még mindig sok volt

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Hasonló fázisokon mentem én is át csak azzal a különbséggel hogy nekem az elején a használt sminktermékeit adta ide idősebb ismerős és ki a fene tudja mikori volt meg hasonlók... Szóval úgy gondolom a bőröm jelenlegi öregedését és kissé meggyötört állapotát az éveken át tartó helytelen sminkelés okozta. Sajnos ez már javíthatatlan. :S
    Szerencsére a mostani lánykák már jól tudnak tájékozódni az internetről és jó döntéseket tudnak hozni hála az ilyen blogoknak mint a tiéd is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát első körökben én is idsanyám kb 10 éves palettáival kísérletezgettem. :) De ezt sajnálattal hallom! Hát remélem segítek is nekik, csak azért ne kezdjék túl fiatalon! :)

      Törlés

Like us on Facebook

Flickr Images