Arcdetox - 1. rész, 2. nap

14:23

Úgy gondoltam, hogy a sminkes blogomon egy olyan rendhagyó poszt-sorozatot fogok indítani, ami pont a sminkmentességről szól, de remélem ettől még nem veszítek el egy kedves olvasót sem. 

Az a terv, hogy két hétig nem festem magam és nem használok semmilyen kozmetikumot az arcomra. Azaz teljesen elhagyom a krémet, az arclemosókat, maszkokat. És hogy mindezt miért? Teszek egy kis kísérletet arra, hogy valóban szükségünk van-e mindenre, amit naponta magunkra kenünk. Hogy a környezetünk tényleg annyira szennyezett-e, hogy mindenképp le kell mosnunk az arcunkat reggel és este valamiféle hasznosnak mondott lemosóval, vagy bőven megfelel erre a szerepre a tiszta víz is. Kíváncsi vagyok arra, hogy a bőröm lassan 10 év sminkelés után hogy fog reagálni, hogyha nem érintkezik semmilyen sminktermékkel, még szempillaspirállal sem. Vajon javulni fog az állapota?! Ezek mellett pedig meg szeretném figyelni, hogy az arcom mitesszerességén változtat-e valamit, hogyha nem használok kemikáliákat. 

Ebben a sorozatban most nem a természetes alapanyagok mellett fogok kampányolni, csupán megnézem hogyan bírom majd, hogy nem pingálom magam és ezt dokumentálni fogom naplószerűen.  A modern civilizáció áldozatai vagyunk-e azzal, hogy a reklámok az öregedésgátlók és mindenféle csodaszerek sorát mutatják be nekünk egy csodásabb bőr...csodásabb élet reményében. Vagy tényleg odáig jutottunk, hogy a víz külsőleges hatása már kevés és nem tud megbirkózni a szennyeződésekkel. 

(Természetesen itt nem utasítok el semmit és nem is akarok senkit megnyerni magamnak ezzel a kezdeményezéssel, mert tudom hogy vannak olyan készítmények, amik kimondottan egy-egy problémára specializálódtak és sok embernek csak ez használ a különböző bajokra.)

Az arcom kendőzetlenül. Hideg vízzel megmosva, a szemöldököm megfésülve
és a szempillám göndörítve. Ez utóbbi nekem semmit sem használ,
de valahogy tuningolni akartam magam. 

Első nap: 

Ugyan csak ma fogalmaztam meg írásban, hogy mi a projekt, de augusztus 14. volt a kezdés. Pont most ért véget a hormonjaim egekben tombolása, szóval a bőröm legkisebb jóindulattal sem nevezhető szépnek, sajnos tiszta pattanás vagyok. Dehát az elhatározás nagy úr és ezekben a napokban amúgy sem annyira nehéz megállni, hogy ne sminkeljek, mert a 40 fokban rólam fél perc alatt leizzad az egész festék. Ilyenkor csak egy vékonyt tust és szempillaspirált szoktam feltenni, de aznap már ezt is elhagytam. Kicsit pucérnak éreztem magam, de valamivel könnyebb is volt, hogy bátran át tudtam törölni az arcom anélkül, hogy elmaszatoltam volna a sminkem. A bőröm így könnyebben tud lélegezni. És valahol tudat alatt is kielégítő érzés. Igazából ha egy kicsit barnább lennék, akkor jobban el tudnám viselni a sminkmentességet. 


Egy kicsit úgy érzem, hogy a munkám során is komolyabban vesznek, ha adok a külsőmre- de most, hogy ezt leírtam, elgondolkodtam azon, hogy ez a gondolat csak bennem alakult ki. Úgy hiszem, hogy mivel egyenpólóban kell dolgoznom, ezért leginkább a sminkemmel tudok tekintélyt(?) elérni. Anélkül túl fiatalnak nézek ki -főleg a 150 centimmel- és valószínűleg kevésbé határozottnak is tűnök. Másrészről pedig úgyszintén sminkeletlen nőkkel találkozok, így nem annyira hátrány. 

Szerencsére most a hétvégén két szabadnapom van és amikor itthon vagyok amúgy sem szoktam sminkelni. Ilyenkor inkább a heti karbantartást végzem és maszkokkal, arcradírral kényeztetem magam. Ehelyett most valami más chill programot kell találnom és közben titkon remélem, hogy a húgom átjön este nyaggatni, hogy sminkeljem ki. Kicsit vonakodni fogok, de azért kiélem majd magam. :)




You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Nagyon nagy királyság az ötlet, én sajna nem tudnám ezt megtenni meló miatt.
    A kemikália alapú lemosó fontossága szerintem attól függ hol él a ember. Budapesten a lakásban pár óra alatt koszos volt az arcom :(
    Kíváncsi leszek azösszegzésre
    Jó pici vagy :) legalábbis a létraságomhoz képest

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen-igen az tényleg nagyban befolyásolja. Szívesebben élnék én is Tibetben és akkor még a nagy szerelmemmel, a sminkeléssel is felhagynék. :) És nem csak hozzád képest vagyok pici...Dehát nekem ez adatott. Idsanyám mindig azt mondja, hogy a magasságommal, meg a sminktelen arccal úgy nézek ki, mint egy 14 éves. :D

      Törlés
  2. Én is már majdnem egy hete hanyagolok mindent. Meleg is van épp renováljuk a konyhát és nem hogy a várost de az utcánkat sem hagyom el. Nekem ez adta meg hozzá a kezdő löketet.
    Tapasztalataim szerint elesettebbnek, unottabbnak, betegebbnek, fáradtabbnak találnak ránézésre az emberek. Nem annyira mernek megszólítani. Sőt majdnem mindennapos kérdés hogy drogozom e. Teljes meggyőződéssel vagyok a felé hogy jobban befogad egy közösség így. Még akkor is ha nem szép ezt feltételezni a környezetünkről.
    Amit én tapasztaltam a bőrömmel kapcsolatban az az hogy a kis segítő kencéim nélkül olyan olajosan fényes az arcom hogy megriadok ahányszor belenézek a tükörbe. Foltokban máshol pedig száraz. Ami röhej viszont hogy a szemöldököm klasszisokkal jobban nő. :D
    Nyaranta szoktam csinálni egy legalább két hétig tartó ilyen pihentetést a hajamnak is. Pontosabban a fejbőrömért teszem. Már 4 éve csinálom és elég jónak érzem a hatását.
    Sok sikert és kitartást kívánok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a tipikus, mikor ilyenkor mindenki megkérdezi, hogy beteg vagy??? Ismerős helyzet...:) Az viszont tök fura, hogy a szemöldököd jobban nő! :D Amúgy ezt a hajas dolgot jól teszed! ;)

      Törlés

Like us on Facebook

Flickr Images