Stúdiófotózáson sminkeltem - Csepregi Noémi kapszulakollekciója

6:00

Május 24-én egy stúdiófotózáson vettem részt, aminek keretében egy kedves barátnőm (és egyben volt osztálytársam) vizsgakollekcióját örökítették meg, én pedig a sminkszolgáltatást nyújtottam. :) Ennek a beszámolóját olvashatjátok ma.




A tervező és a kollekció

Csepregi Noémi jelenleg a BKF mesterképzéses hallgatója divat-textil szakon, azelőtt pedig Nyíregyházán végezte el a BA-t. Mióta ismerem (gimnázium) nagy álma, hogy divattervező legyen és ezért sokat is küzd. Ez meg is látszik a mostani kollekcióján; nagyon kifinomult színekből álló, lezser darabokat alkotott meg, amik jól képviselik a rohanó világ street fashionjének az elegánsan kényelmes vonalát. Valamelyest érződik is, hogy a kedvenc márkája a Burberry.

A féléves feladat egy kapszulakollekció elkészítése volt, aminek a lényege, hogy a pár alapdarab tökéletesen kombinálható legyen egymással. Noémi készített egy kabátot, egy nadrágot, egy szoknyát, két pulóvert, egy crop topot, egy blúzt, egy vászontáskát és egy ruhát.

A kollekciót a sivatag és annak rezdülései inspirálták, erről is kapta a Capricorn (magyarul: Baktérő) nevet. A finom vonalak, formák és anyagok mind-mind a szélfútta homok lágy kinézetét de mégis erőteljességét sugározzák. Magában rejti a tikkasztó melegséget, de felsejlik az itt-ott elcsíphető hűsítő árnyék is. Ezt a tervező úgy oldotta meg, hogy a pasztell színekbe feketét csempészett, így téve karakteressé a ruhákat. Nem kis játékot űzött a formákkal is: hol hosszabb, hol rövidebb hullámok váltogatják egymást, mint ahogyan a homok 'gyűrődik' a szél erejétől. Ezt mutatja az is, hogy majdnem mindegyik oversized, így felvételkor némelyiknek lágyabb, a többinek pedig durvább az esése, de mindenképp szép rétegződések figyelhetők meg rajta. Anyagát tekintve a finom, áttetsző textilek és a kicsit durvábbak vásznak kontrasztját láthatjuk.
Szóval egyértelműen mondhatom, hogy az egész csodás lett és kimondottan klassz, hogy hordható ruhák készültek. Nekem abszolút elnyerte a tetszésem, de ezzel nem csak én vagyok így. 


A fotózás

A fotózáshoz a helyszínt a Silens Photo stúdió biztosította, ahol a fényképeket Besenczi Richárd készítette. A csodálatos modell Ferenci Bettina volt, akitől olyan profi beállásokat és mozdulatokat láthattunk, hogy a stábnak nem sok utasítást kellett adnia. A helyszín egyébként nagyon menő, kissé a 70-es évek stúdióinak hangulata van megelevenítve modern köntösben. A felszereltsége is hihetetlenül jó, én csak kapkodtam a fejem jobbra balra, áhítozva egy két fotóskellékért, amik nekem is jól jönnének. :) És nem mellesleg, nagyon tágas és világos az egész. Képeket a stúdió weboldalán a galéria menüpont alatt találtok róla.



Élménybeszámoló

Miután megérkezett mindenki, Noémi megbeszélte Ricsivel a koncepciót, én pedig elkezdtem a sminkelést. Előzőleg már alaposan átbeszéltük, hogy milyen smink illene legjobban a ruhához és szerencsére maximálisan egyet is értettünk egy nude lookban. Bettit nagyon könnyű volt kifesteni, pedig tartottam tőle, hogy meggyűlik a bajom majd a kreol bőrszínével. A szép arcához pontosan tudtam mit hova kell tenni, hogy az jól mutasson. Mikor készen lettem, kiengedtük a haját, hogy szélfútta hatású legyen. Aztán elkezdte az öltözködést, majd Ricsivel belekezdtek a fotózásba. Mint már említettem, remekül ment, mert a modell és a fotós is nagyon tudta a dolgát. Viszonylag hamar, kb 3-4 óra alatt lezajlott az egész és rögtön el is kezdték a képek szelektálását.


A smink

Mivel egy nude sminket kellett készítenem, ezért a neszeszerembe csak bronzos és barnás festékeket pakoltam be, pár highlighterrel egyetemben.
Egy macskanyelv ecsettel vékony rétegben felvittem az alapozót, a szeme alá pedig egy közepes fedésű korrektor került. Kétféle púderrel fixáltam: az arc belső részénél egy világosabbal, a külsőnél sötétebb árnyalatot választottam. Utána elkészítettem a szemfestést, aminél a mélyítővonalba egy halvány barnás lilás szemhéjpúder került, középre, a szemzugba és a szemöldökcsontra pedig egy lazac tónusú selyemfényű highlighter. A szem kihangsúlyozására még szempillaspirált használtunk. Szerintem anélkül is megállta volna a helyét, de a többiek véleménye alapján végül amellett döntöttünk, hogy spirálozunk. Következett a bronzosítás, amire a legnagyobb hangsúlyt fektettem. Legtöbb a járomcsontra, a halántékra és a hajtőhöz került, de tettem még egy keveset az orra, az állkapocsra és a nyakra is, hogy szép napsütötte kinézetet kapjunk. Ezt segítette még a folyékony highlighter használata is az arc- és szemöldökcsonton egy C-ívben, illetve az orron és a száj fölött a Cupido íven. Betti száját előbb korrektorral lealapoztam, majd erre került a világos barackos nude rúzs. Végső simításként a szemöldökét átfésültem és a természetes vonalát követve halványan kifestettem. 


Összességében ez egy hatalmas élményt jelentett! Ez volt az első ilyen feladatomat, de roppantul élveztem és szerintem mindenki kihozta a legtöbbet magából. Úgy érzem, hogy ez a képeken is látszik. :) Remélem lesz még több lehetőségem, hogy stúdiófotózáson dolgozzak sminkesként.


A kollekció további darabját megtekinthetitek a bejegyzésen belül, a (további bejegyzések) gombra kattintva!!! Ki ne hagyd! ;)



Designer: Csepregi Noémi
Model: Ferenci Bettina
Photo: Besenczi Richárd
Make up: Kormos Evelin









Neked hogy tetszik? Szívesen viselnéd? :)

You Might Also Like

8 megjegyzés

  1. Zseniális a kollekció, elegáns, és nekem kicsit "légnemű". A smink pedig nagyon szép, és finom, kiemeli a modell szépségét, de nem vonja el a figyelmet a ruhákról. Szuper munka lett, gratulálok mindkettőtöknek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is így gondolom! Köszönjük, átadom a tervezőnek is! :)

      Törlés
  2. Ez nagyon nagy előrelépés a sminkes pályafutásodat tekintve. Csak így tovább és GRATULÁLOK! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos! Ezért is vállaltam szíves örömest a feladatot! :) És köszönöm!!!

      Törlés
  3. Gratulálok!!! Szépek lettek a fotók és csinos vagy!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, de a képeken nem én vagyok! :) Én csak a sminket készítettem.

      Törlés

Like us on Facebook

Flickr Images