Hogyan hoztam helyre a hajam...(1.rész)

23:30

16 éves lehettem, mikor elkezdtem festeni a hajam. Pár évig szőke, majd barna, aztán vörös lettem. Ez a körülbelül 5 év hajfestés, a nem megfelelő, vagy túlzásba vitt hajápoló készítmények és hőkezelés (mint szárítás, vasalás, göndörítés) nagyon megviselte a hajamat.


Akkor még nem tudtam, hogy lehet a haj ápolását rosszul is művelni. Az egyetlen amit tettem, hogy újabbnál újabb „csodaszereket” próbáltam ki. Persze nem ez volt a megoldás.

20 évesen döntöttem úgy, hogy abbahagyom a hajfestést és ráncba szedem a szénakazalom. Akkortájt kezdtem megismerni a természet erejét, ahol már a csodaszert sem idézőjelbe tenném.  Nehéz és hosszadalmas folyamat volt az egész, de tudtam mire vállalkozok és ezért türelmes voltam. A lenövesztés szerencsére nem jelentett problémát, mert a rókavörös tincseim szőkévé fakultak, az ombre hatás pedig divatba jött. 3 év kellett, hogy eltűnjön a szőke rész legutolsó kis maradéka is. 

Samponváltás:
Először is kíméletesebb samponokra váltottam. Sok tesztelés kellett, hogy kiderüljön a hajam melyiket szereti a legjobban. Folyton az összetevőket figyeltem, amiben nagy hasznomra volt a Krémmánia. Imádom! Próbáltam kecsketejes szappant, biosampont, natúrsampont, szenzitív sampont, ’frászkarikatudjamilyen’ sampont is. Törekedtem arra a keresésénél, hogy a nagyon káros SLS ne forduljon meg benne, de nehéz ilyet találni, vagy igencsak borsos az ára. Kerültem a mesterséges illatanyaggal teletömött kozmetikumokat. Helyette vagy illatmenteset használtam, vagy olyat, amik természetes illóolajokkal dolgoznak. A szappanokkal sokat kísérleteztem. A tapasztalatom az volt, hogy jól tisztít, de a legkíméletesebb is szárít. Nehéz volt mindig tökéletesen kiöblíteni a hajamból, így ha nem sikerült, ragacsos hatású maradt a loboncom. Amit igencsak furcsálltam, de annál inkább szerettem, hogy a viszonylag egyenes hajam úgy megmakacsolta magát, hogy dús, göndör loknijaim lettek.

Arra a következtetésre jutottam, hogy az Alverde hajápolói a legjobban számomra, abból is főként a szőlős-avokádós készítmények. A mindenki által dicsért koffeines sampon nálam nem vált be.

Hajmosáshoz fontos tanács még, hogy ne dörzsöld erősen a fejbőröd samponozás közben, helyette inkább finoman masszírozd. Ha végeztél, akkor a törülközővel is inkább finoman próbáld felitatni a vizet. 


Kóctalanítás
A szintetikus fésűimet lecseréltem egy fa fésűre és egy disznósörte kefére. A természetes anyagok kevésbé rongálják a haj szerkezetét. A kefe előnyös tulajdonsága, hogy serkentik a vérkeringést. Ezért jó néha előrehajtott fejjel is megfésülködni jó alaposan. A fölösleges faggyút eloszlatja az egész hajhosszon, így búcsút lehet inteni a száraz végeknek. Szép fényessé, egyenessé teszi a hajat. Hátránya, hogy kicsit zsírosít. A fa fésűmmel azt tapasztaltam, hogy selymessé varázsolja a frizurám. 

Lényegesen kevesebb hajszáltól szabadítom meg magam, ha az alsó részről kezdem a gubancok szétszedését. Először tincsenként haladok, majd a teljes hosszát átfésülöm. A leghasznosabb, amit megtanultam, hogy SOHA, de soha ne fésüljem ki vizesen, ugyanis ekkor sérülnek a legkönnyebben a hajszálak. Erre állítólag megoldás lehet a tangle teezer , de én ezt még nem használtam. 



Folytatás következik...

2. rész
3. rész



You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Flickr Images