15 lépés a csodás hajért

6:00


Mint említettem az előző posztban ITT, készültem egy kis képekkel illusztrált bejegyzéssel is, amiben bemutatom azt is, hogyan és mire érdemes az Esszencia hajolajat és zselét használni. Ezt a kis 15 lépéses technikát nézhetitek, olvashatjátok, mert ugye mindenkinek fontos, hogy milyen szép hajkoronája van. :) 


1. Hajmosás előtt fésüljük át jól a hajat, ezáltal kevesebb fog kihullni. Ha már natúr terméket választottunk hajunk ápolásához, így ne felejtsük el, hogy a fésülést is csináljuk kíméletesen. A legcélszerűbb erre egy fa fésű, vagy disznósörte kefe. 

2. Vizezzük be a hajunkat. Legtöbbször a hajmosást szeretem előrehajtott fejjel végezni. Ez szerintem azért praktikus, mert a nap folyton a felső szálakat éri, így pedig azokat a részeket valamelyest óvjuk a víz klórosságától.

3-4. Tegyünk a tenyerünkbe egy diónyi mennyiségű sampont. 

5. A másik kezünkkel próbáljunk kevés mennyiségeket eloszlatni elől, középen, a tarkónkon és kétoldalt, majd ujjbeggyel kezdjük el belemasszírozni a fejbőrünkbe. Ilyenkor még nem nagyon fog habzani, de egy kevés vízzel rásegíthetünk. Ha kész az első mosás, öblítsük le bő vízzel. Ügyeljünk rá, hogy ne használjunk túl forró vizet, mert az is károsíthatja a hajunk szerkezetét. 


6. Következik a 2. mosás, ami ugyanúgy zajlik, mint az első, de ilyenkor már rendesen fog habzani a sampon.

7. Alaposan masszírozgassuk át mindenhol a fejbőrünket pár percig, de csak az ujjbegyünkkel, nehogy a körmünk felsértse. Ez jót tesz a vérkeringésnek is. Szerintem a hajunk végét felesleges átdörzsölni samponnal, mert akkor nagyon ki fog száradni. Bőven elég, ha majd lemosásnál érintkezik a habos vízzel. 

8. Ha elvégeztük a 2. mosást is, akkor jó alaposan öblítsük ki. Ha ez véletlenül nem sikerülne, akkor szárítás után is zsíros érzetű, ragacsos marad a hajunk. Nyomkodjuk ki jól a vizet, de ne csavargassuk közben.

9. Tegyünk tenyerünkbe egy keveset- hajhossztól függően - a balzsamból.

10. Majd balzsamozzuk be a hajvégeket. A tövet általában felesleges, mert elnehezedhet, vagy hamarabb zsírosodhat tőle a haj, de ezt embere válogatja, hogy mennyire van szükségünk rá. Legjobban akkor hat, ha nem csurom vizes a haj, hanem csak nedves, mert ilyenkor könnyebben beszívja a hasznos anyagokat.


11. A balzsamot hagyjuk hatni 3-5 percig. Ilyenkor akár törülközőbe is lehet csavarni és tenni venni -vagy elvégezni a fürdést. Ha letelt az idő, öblítsük ki nagyon jól mindenhol. Érdemes felváltva hideg és meleg vizet használni, hogy ezáltal is élénkítsük a bőrünk vérkeringését, ami jó lesz a hajhagymáinknak. 

12. Csavarjuk lazán egy törülközőbe.

13. Várjunk egy kis időt, hogy a textil felszívjon minden nedvességet a hajról, hogy a hajszárítónak kevesebb dolga legyen, ezáltal kevésbé roncsolódjon a meleg levegőtől. Én legalább 15-20 percet szoktam turbánban lenni, kinek mennyi ideje van. 



14. Ez a lépés teljesen opcionális, attól függően, hogy ki-mennyire szeretné formázni a haját. Én próbaként tettem rá egy kis rózsafás zselét, ami jó tartást adott a hajamnak és a frufrumat sem sikerült borzasztóan elaludnom. Körülbelül két ujjnyit kivettem a tégelyből, a tenyeremben összedörzsöltem és kicsit tettem a haj teljes hosszára. Ezt főleg nedvesen érdemes, de szárazon is felvihető. 

15. A hajolajból nyomj egy-két pumpálásnyit a tenyeredbe, majd oszlasd el a nedves hajad végén. Azt írják, hogy száraz hajon használjuk, de én főként a fésülködés miatt szoktam nedvesen is tenni belőle egy keveset, majd szárítás után is felviszek még egy picit, hogy táplálja a sok jótékony olaj, illetve fényesebb hajkoronát varázsoljon. Ezt az olajkombinációt egyébként használhatjuk pakolásként is száraz, vagy nedves hajra, ilyenkor masszírozzuk be a fejbőrünkbe, majd hagyjuk hatni legalább egy órát és utána mossuk ki.  

Készen is van a frizuránk a fantasztikus Esszencia termékekkel, ezután csak a szárítás marad hátra. Ne tegyük ki közvetlen napfénynek és szélnek a hajunkat. Legjobb, ha szobahőmérsékleten szárad, bár ilyenkor úgy vettem észre, hogy kicsit hamarabb zsírosodik. Ha hajszárítózzuk, akkor se tegyük túl forró levegővel és túl közelről.  

Bónusz képek a munkamenet utánról. :) (A fotókért köszönet a barátomnak.)






Ne feledjétek, hogy a vásárlásnál kaphattok 10% kedvezményt a termékek árából (az akciósból is, azaz a kosár teljes tartalmából) a zoara kóddal. http://esszencianatur.hu


You Might Also Like

7 megjegyzés

  1. A bemutatott natúr termékek és leírások kapcsán komolyan elkezdett zavarni az a sok vegyszer amit a hajamra teszek.hajfesték formájában. Félreértés ne essék a fodrászom tündér és remekül dolgozik de ordít a hajamról hogy nem egészséges pedig a csajszi nagyon profi módon csinálja. Le szeretnék mondani a vegyszerezésről ám a szőke hajról nem. Tudom hogy van henna ami természetes de sajnos az csak vörös és barna színben életképes. Mit gondolsz mit kéne tennem? Tudom nagy falat de kíváncsi vagyok te hogyan közelítenéd meg a problémát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy jó kérdés, mert én hasonló problémába ütköztem pár éve. Imádtam a rókavörös hajam (amit pedig még hennával meg is oldhattam volna), de ott volt a festés mellett egy aprócska gondolat is. Hogy miért akarok más lenni, mint aki vagyok? Kevésbé lennék szép, vagy értékes az eredeti hajszínemmel? Plusz megutáltam a havi macerát is, ami a festést övezi...Ezért jutottam arra az elhatározásra, hogy búcsút intettem a vadócságomnak. Nos, de nálad más a baj. A szőke nagyon macerás, mert talán gyakrabban is kell festeni a lenövés miatt, illetve jobban szárít is, mint a többi. Tudom, én is voltam sokáig tejfölszőke. Nem tudom, hogy esetleg csak színezővel milyen hatást lehet elérni?! Én azt sosem próbáltam, de lehet, hogy valamivel kíméletesebb, mint a festék. Vagy mégis megpróbálni legalább egyszer a szőke hennát, hátha a fodrászodnak menne valami csudijót varázsolni belőle. :) Hirtelen ennyit tudtam mondani, tudom nem voltam nagy segítség, de nem vagyok hivatásos, csak elhivatott. :D

      Törlés
    2. A színezők az én hajamat meg sem hatják. :S A szőke hennáról még nem hallottam. De utána járok a dolognak.
      A saját hajszínemnél jóval világosabbat szeretnék mivel nagyon sápaszt a sötétbarna és a karikáim is jobban előtérbe kerülnek tőle. Sőt én azt vettem észre hogy öregít. A fő probléma hogy minden világosításhoz olyan anyagok kellenek amik roncsolnak. Szerintem a hennát is kevernék egy kis szőkítő porral a fodrásznál. Felmerült bennem hogy az eredeti hajszínemet szimplán fessem e hennával pl vörösre de ott motoszkál bennem hogy nem az én színem a vörös. Egyébként kéthavonta járok kb. és a fele időtől olyan a hajam mint valami csövesnek. Nagyon gyorsan nő le a festék.
      DE DE sokat segítettél! :) Ha ugyan hivatásos nem is vagy a témában de ügyes és tapasztalt az maximálisan ezért merlek zavarni vele. :D

      Törlés
    3. Nehéz eset vagy! :D Engem mindig a szőke sápasztott és smink nélkül úgy néztem ki, mint egy hulla :D Örülök, hogy megbízol bennem, és egyáltalán nem zavarsz! Kimondottan jó, hogy van ilyen lelkes ember az oldalon! :D

      Törlés
  2. Hennából nincsen szőke, az csak vörös.:( Kevésbé vöröses lehet cassiával keverve, meg lehet sötétebb indigóval keverve, de az eredeti hajszín mélységét nem lehet világosabb irányban módosítani.
    Talán aszkorbinsavval lehet próbálkozni, de ott nem lehet radikális változást elérni, ráadásul szárít is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen már én is utána jártam a henna dolognak. Az aszkorbinsav sem működött soha. Szóval kicsit esélytelen a helyzet. :S Azért köszi a segítséget! :)

      Törlés
  3. Nem látszik a haj fénye. Én ezekkel nem is tudom megoldani. A festék és sampon Oké de a többi nekem nem válik be.

    VálaszTörlés

Like us on Facebook

Flickr Images