Ecsetmosás - ahogy én csinálom

6:00


Ha megkérdeznélek Titeket, hogy a sminkelésben mi az a dolog, amit nem szerettek, akkor valószínűleg legtöbben a sminkeléshez szorosan kapcsolódó ecsetmosást említenétek. Sok ecset, hosszú idő...szóval kész bajlódás az egész. Azonban ha nem bonyolítjuk túl, nem lesz belőle semmi bosszankodás. A neten, drogériában rengeteg dolgot kaphatunk, ami az ecsetek mosását könnyíti meg. Legyen az bármilyen mosószerkezet, folyadék vagy szappan. De tényleg szükségünk van ezekre, vagy csupán a dekorkozmetika egy olyan terméke, amit bármelyik beautymániás megvásárolna, mert a csapból is ez folyik?! 

Mint tudjátok, én festek. Nem csak arcot-jobban mondva főleg csak arcot, de vászonra. Méghozzá olajfestékkel, amitől iszonyatosan nehéz megszabadulni és ha nem mossuk ki eléggé és beleszárad, akkor bizony ki is lehet dobni azt az ecsetet. Drága festő tanárom azonban megtanította, hogyan kell jó alaposan kitisztítani őket. És ebben nincs semmi ördöngősség. 

Amire szükségünk lesz, az víz, a kis kezecskénk és egy szappan. A szappan a leghatékonyabb, de használhatunk tusfürdőt, vagy sampont is. Ha pedig érzékeny az arcbőrünk, akkor vehetünk kecsketej szappant is vagy egyszerű babasampont. 

A menete pedig csupán annyi, hogy folyóvíz alá tartjuk az ecsetet egy pillanatra, hogy nedves legyen. Ha szappannal dolgozunk, akkor fogjuk az ecsetet, merőlegesen tartjuk rá és finom körkörös mozdulatokkal rányomjuk az ecset fejét a szappanra. Ha már kellőképp szappanos, akkor a tenyerünkben is folytathatjuk az körözést, aztán jöhet az öblítés. Én ezt megszoktam csinálni kétszer és utána óvatosan kinyomom a szálakból a vizet és ráhelyezem a radiátorra tett törülközőre. Így nem éri közvetlen hőhatás, de mégis melegben van és a sörték sem nyomódnak el. Ha folyékony szerrel dolgozunk, akkor is ugyanez a körkörös mozdulatsor lesz a nyerő, csak akkor a tenyerünkbe tegyük a tisztítószert. 

Ezzel a módszerrel soha nem marad bennük festék, bármilyen fajtával megcsinálható (legyen az ferde, vékony, hegyes, kanbuki...) és az ecseteim sem használódnak el. Pedig hetente tisztítom és szinte csak drogériás darabjaim vannak. Persze az előfordulhat, hogy a víz miatt a ragasztás felmondja a szolgálatot, de az meg csak a gagyi ebayes ecsetnél történt. Az is csak egyszer, de azt meg visszaragasztottam. 

Ugye, hogy nem is olyan hosszadalmas és fárasztó? 

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Hú, nekem se a kedvencem a mosás, főleg, hogy utána megvárni, hogy megszáradjanak...
    Ebay-ről beszereztem egy kis ecsetmosó "tojást", azóta sokkal könnyebben ki tudom teljesen mosni őket, a tenyerem nem volt elég, de a szappan a leghatékonyabb nálam is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A száradási időt én sem szeretem kivárni, ezért alkalmazom ezt a kis trükköt. Így valamivel gyorsabb a dolog! :)

      Törlés

Like us on Facebook

Flickr Images