A nap bloggere voltam!

6:00


A Magyar Bloggerek és Blogkedvelők Közösségében facebookon én lehetettem csütörtökön a nap bloggere, így a bloggertársaim tőlem kérdezgettek. Annyira szuper kérdéseket kaptam, amiket igazából saját magamtól is szívesen elmeséltem volna, ha lett volna rá alkalmam. Mindenkinek köszönöm, aki megnézte a blogot és érdeklődött.


Elsőként Mészáros András kérdezte, hogy: "Mit szólsz ehhez a kis útmutatóhoz a híres festőkről, és ebben a stílusban hogyan mutatnád be a saját képeidet?"

Először is ez a kis útmutató valami fantasztikus. :D Mivel sok művészettörténetet tanultam, ezért már néha össze-vissza kutyultam, hogy melyik kinek az alkotása, de így egy kicsit könnyebb és még vicces is. A válaszhoz az is hozzátartozik, hogy mivel nagyon szeretek kísérletezni a stílusokban, ezért szerintem nincsenek annyira koncentráltan jellegzetes jegyek a képeimen. Én ezt hiszem, de mások mindig azt tanúsítják, hogy nagyon is felismerhetőek az alkotásaim. Mégis megpróbálkozok a dologgal és azt mondom, hogy 'editorial divatfotók hangulatát visszaidéző nők, igéző vagy távolba révedő tekintettel, modern expresszionista stílusban'. Viszont kíváncsi lennék, hogy Ti miként látjátok a képeimet...:)

_________________________________________________

Balázsné Sándor Zsuzsannát az érdekelte, hogy mi alapján választok kozmetikai termékeket, figyelek-e az összetevőkre és melyik az a márka, amit jó szívvel ajánlanék? Illetve hogy miért csak süteményekről írtam a gasztro rovatba?

Az hogy hogyan választok terméket, első körben ott kezdődik, hogy hallottam-e róla. Ezután utánanézek a krémmánián, ahol elolvasom mások véleményét és hogy mennyire az én bőrtípusomra ajánlják. Ezután megnézem az összetevőket és ha nincs semmi kivetnivalóm, akkor oké. Ha pedig ismeretlen termék mellett döntök, akkor valószínűleg a bőrtípusomnak megfelelő terméket kerestem egy adott kategórián belül. Majd jön az a mocskos pénzügy, mérlegelek, hogy ár-érték arányban megfelelőnek gondolom-e. Valahogy így működik nálam a választás...:) Az pedig, hogy miért csak sütik vannak a blogon nagyon egyszerű. Akkoriban még sokkal többet sütöttem, mint főztem és érdekesebbnek is találtam. A főzés még nem nagyon ment, figyelmetlenségemben sikerült mindent odaégetni. :D Mostanra viszont annyiban változott a helyzet, hogy mindkettőt nagyon szeretem csinálni, csupán még egy ételrecept sem került fel a blogra.
És hogy mit ajánlanék jó szívvel? Yves Rochert, Catrice-t, Rimmelt, The Body Shopot, NYX-et..stb.
_________________________________________________

Végh-Fodor Mónika azt akarta megtudni, hogy miként simítom egybe a művészetet a blogos dolgaimmal?

Mivel egészen kiskorom óta alkotok, ezért az volt előbb. Először rajz szak a gimnáziumban, majd művészeti főiskola és így lett grafikus/festő diplomám. A sminkelés számomra nem csak önkifejezési forma, hanem egy művészeti ág is, ezért is szeretem ennyire az editorial sminkeket, mert olyan, mint egy tökéletesen megalkotott kép. A sminkelésből jött a kozmetikumok imádata. Ehhez az egészhez hozzá van adva az írás szeretete és mivel elég érdeklődő és érzelemdús a természetem, ezért a többi blogposzt csak úgy jön, mikor-mi foglalkoztat. Természetesen ezer, meg egy téma van, ami érdekel, de mégsem érzem, hogy ezen a felületen írnék róla. Mivel ez a blog én vagyok, vagy a lelkem egy kis kuckója, ezért minden mindenből következik.
_________________________________________________


'Kialakító' Enikő is kérdésekkel bombázott, mégpedig: "Miben volt más Portugália mint kis hazánk? Mi tetszett leginkább? Milyen márkákat nem próbáltál még és szeretnéd megismerni? Melyik a kedvenc 5 terméked? Hova utaznál el legszívesebben? Van pèldaképed?"

Portugáliában leginkább az emberek természete a más, a vérmérsékletük mint az olaszoké vagy spanyoloké. Hirtelenek és hangosak. Az ország maga sokkal szárazabb és melegebb az időjárás, ami számomra plusz pont. Nem nagyon van radiátoruk és fűtésük, ami már annál inkább baj volt, hiszen egy hidegebb októberi napon igencsak lehűlt a levegő a lakásban. Egyébként Lisszabon, mivel nagyváros, nekem hasonlított Budapestre, csak több volt az emelkedő. Emellett pedig minden kockakővel van kirakva, ami a lehető legrosszabb választás, nem csak azért mert roppant kényelmetlen, hanem mert csúszik is. Nekem nagyon tetszett benne az, hogy átfolyt a városon a Tejo folyó, meg ott volt az óceán is, én pedig imádom a vízpartokat. Ja, meg volt Primark is. :D 


Márka amit még nem próbáltam...hmm...Estée Lauder, Clinique, plusz a többi high end márka. Természetesen kíváncsi vagyok rájuk. Aztán ott van még a Yankee Candle, amit szívesen tesztelnék, hogy valóban annyira jó-e, mint amekkora a hype körülötte. A Real Technique ecsetei is felcsigáznak, mint ahogy a Dose of Colours és a Colorpop is. Ja meg a MAC. Illetve a The Body Shoptól van egy arcmaszkom, de szívesen kipróbálnám az összes terméküket, annyira tetszenek!

5 kedvenc termék, random kategóriákban: Cosrx BHA, Catrice szemöldökápoló készlet, Yves Rocher selymes tápláló sampon, Rexona Shower clean izzadásgátló stick, Lime crime Vénusz palettái. Ezeket mind újravenném, vagy már újravettem rengetegszer. 

Legszívesebben Tibetbe és Toszkánába utaznék. De igazából bejárnám az egész világot, főleg a kultúrák érdekelnek. 

A példaképeim Lisa Eldridge, Kate Winslet és Shakira. Mindhármójuk maga A nő. Sikeresek, bájosak és mégis megmaradtak szerénynek. 
_________________________________________________

Diána Haracsi afelől érdeklődik, hogy melyik a kedvenc témám, amiről blogolok és van-e olyan, amiről még nem írtam, de szeretnék. 

Sok szempont lehet, hogy melyik téma a kedvenc. Nagyon szeretem megélni, mikor úgy érzem, hogy egy írás nagyon jól sikerült. Azonban az is felüdüléssel tölt el, mikor egy csodásra sikerült sminket tudok bemutatni. Talán a sminkes bejegyzéseim a kedvenceim, illetve amikor fotózáshoz sminkelek, vagy a saját projectem, amikor a fotós, sminkes, stylist szerepében is én tündöklök. :D Hirtelen nem annyira jut eszembe olyan téma, amiről még nem írtam, de szívesen belevágnék. Próbálok mindig a hangulatomnak megfelelő posztokat írni és pont ezért ennyire változatos a tartalom. 
_________________________________________________

Anna Horváth a technikai dolgokat szeretné megtudni: " Milyen masinériát használsz a fotózások alkalmával? Mennyi időt töltesz el a fotózásokkal? Van segítséged a blogdesingt illetően, vagy magad szerkeszted a honlapot?"

Nekem egy Samsung NX300-am van, ami egy milc gép. Van egy kis hibája, hogy néha nem ismeri fel a memóriakártyát és macro képekben sem kiemelkedő, de egyébként nagyon szeretem. A fotózás számomra fontos, ezért megpróbálok minél jobb képeket készíteni -nem mindig sikerül- de ehhez szorosan hozzákapcsolódik az utómunka is. Mivel nem lehet mindig verőfényes napsütés és tökéletes fények, ezért az Adobe Bridge nekem mindig jó szolgálatot tesz. Így ha nem is a fotózással töltök sok időt, de az utómunkák mindenképpen sokat vesznek el. A designt illetően sok előre elkészítettet lehet találni a neten, amiben a barátom segített, hogy a blogfelületre tudjam illeszteni. Egyébként a technikai részét is igyekszem mindig én csinálni, mert érdekel, maximum ha nagyon nem megy valami, akkor fordulok hozzá. 
_________________________________________________

Szantina Janik kérdezte: "Dolgozol a blogírás mellett? Tudom, hogy rengeteg mindenről írsz, a sminkelés mellett melyik a kedvenc kategóriád? Mi az, amit a blogolás adott neked?"

Jelenleg sajnos nem dolgozok, mert áprilisban felmondtam a stabil munkahelyemen, utána itthonról dolgoztam, de az csak pár hónapig volt rendszeres, majd kimentem Portugáliába a barátommal. Jelenleg munkát keresek, sok helyre beadtam már a jelentkezésem, de egyet igazán meg szeretnék kapni, úgyhogy nagyon nagyon szorítsatok! :) A kedvenc kategóriámról már írtam feljebb. Amit pedig a blogolástól kaphattam az a sok lehetőség. Ugyan kis blogger vagyok, de mikor érkezik 1-1 megkeresés bármi miatt, úgy örülök neki, mint majom a farkának. :) 

Kicsit hosszú lett, de ez jó, mert sokan kérdeztetek sokfélét. :) Köszönöm mindenkinek! Aki pedig lemaradt a kérdezősködésről, az kommentben felteheti. :) 

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Flickr Images